Kokius pačius svarbiausius darbus turi padaryti internetinių parduotuvių kūrėjai, kad el. parduotuvė veiktų nepriekaištingai? Apie tai papasakojo profesionalūs el. komercijos sprendimų kūrėjai, kiekvieną dieną dirbantys prie įvairaus sudėtingumo projektų. Jų darbo praktikoje – vieną prekę parduodančios el. parduotuvės, taip pat ir didžiuliai internetiniai prekybos centrai, kuriuose prekiauja kelios įmonės. Internetinių parduotuvių kūrimas atrodo gana paprastas procesas, tačiau ar taip yra iš tikrųjų?

Aiški interneto parduotuvės struktūra

Projektų vadovai, dirbantys su užsakovai praleidžia ne vieną valandą derindami internetinės parduotuvės struktūrą. Tai visi meniu punktai, kategorijos, informaciniai puslapiai. Pirmiausia reikia nustatyti prekių kategorijas ir subkategorijas. Tada apsisprendžiama, kokie nukreipimo puslapiai (landing page) bus naudojami. Nemažai dėmesio skiriama tekstinei el. parduotuvės pusei – DUK, tinklaraščiui, straipsniams apie tam tikrus produktus ar paslaugas. Ir paskutinėje vietoje lieka standartizuoti el. parduotuvių tekstai – Privatumo politika, Pirkimo taisyklės, Prekių pristatymas ir grąžinimas, Slapukų informacija ir kiti GDPR dalykai. Galima sakyti, kad el. parduotuvė turi bent 3 atskirus meniu:

  1. Produktų kategorijos;

  2. DGPR ir teisinė informacija;

  3. Rinkodarinė informacija.

Mokėjimo sprendimas

Kad elektroninė parduotuvė būtų tikra el. parduotuvė, o ne tik prekių katalogas, reikia funkcijos, kuri padėtų lankytojams atsiskaityti, o savininkams fiksuoti visus mokėjimus. Taip pat labai svarbu valdyti nepavykusius mokėjimus, kai kažkas nepavyksta arba pirkėjas persigalvoja paskutinę akimirką. Tokių mokėjimo sprendimų yra ne vienas (Neopay, Kevin, Paysera ir t.t.), tačiau juos reikia integruoti į kiekvieną parduotuvę rankiniu būdu.

Prekių aprašymų sudėjimas

Vienas iš daugiausiai laiko ir resursų reikalaujančių darbų yra prekių aprašymų sudėjimas. Dažnai aprašymus ir bendrinę informaciją duoda patys tiekėjai, tačiau ji būna standartizuota. Dažnai importavus turimą informaciją paaiškėja, kad ji įvesta neteisingai. Tada reikia daug dirbti, kol sutvarkomi visi prekių aprašymai. Prekių aprašymą sudaro metainformacija – pavadinimas, puslapio adresas, SEO informacija, iliustracijos, techninė informacija (dydis, svoris, aukštis, spalva, dydis ir t.t.). Dar pateikiamas ir tekstinis aprašymas, speciali informacija. Gerai, jei prekių nedaug. Kitu atveju reikia ilgai tvarkyti aprašymus, nes be jų el. parduotuvės leisti į viešumą negalima.

Registruotų vartotojų valdymas

Didžiausias el. parduotuvės turtas yra ne pačios prekės, o registruoti vartotojai. Jiems pastoviai siunčiami įvairūs priminimo laiškai, raginantys įsigyti. Lojalūs klientai atneša el. parduotuvei daug pajamų, todėl jų valdymui skiriama irgi nemažai dėmesio. Tai ne tik sąrašas el. pašto adresų bei telefono numerių. Tai duomenų bazė, kurioje saugoma informacija apie pirkimus ir laiką, kada paskutinį kartą pirkta. Pavyzdžiui, kartais reikia surinkti el. pašto adresus tų klientų, kurie per pastaruosius 3 mėnesius pirko daugiau nei už 100 eurų. Programuotojas tai padaro be didelio vargo, tačiau reikia kur kas vartotojui draugiškesnių sprendimų.

Klientų aptarnavimo sprendimai

Klientų aptarnavimas – vienas iš efektyviausių būdų gerinti el. parduotuvės reputaciją bei paskatinti pardavimus. Tai daroma naudojant specialius pokalbių kambarius (chat), kuriuose be žmonių dirba ir robotai (chat bot). Aišku, reikia ir tradicinių klientų aptarnavimo sistemų el. paštu. Iššūkių atsiranda tada, kai reikia integruoti trečiųjų šalių sistemas. Viskas priklauso nuo to, kiek žmonių dirba klientų aptarnavimo skyriuje ir kokias projektų valdymo sistemas naudoja. Dažnai tenka integruoti ir jas su el. parduotuvės funkcijomis.

Internetinių parduotuvių kūrimas nėra labai paprastas procesas, čia daug kas daroma rankiniu būdu, ne automatiškai. Dėl to būtina patikėti į profesionalų rankas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *